Miljöpåståenden i reklam och greenwashing, en praxisgenomgång
Senaste åren har det blivit allt vanligare att företag använder olika typer av miljöpåståenden i sin marknadsföring. Miljöpåståenden har ett betydande kommersiellt värde men ofta är det svårt för konsumenter att bedöma och kritiskt värdera riktigheten i miljöpåståenden. Höga krav uppställs därför på hur företag får använda miljöpåståenden i marknadsföring, vilket belysts i flera omtalade avgöranden de senaste åren.
Föreläsare är Lovisa Lennström, Senior Associate/Advokat och Rebecka Harding, Senior Associate/Advokat på Advokatfirman Delphi. Under webbinariet kommer Lovisa och Rebecka bland annat redogöra för de krav som ställs på miljöpåståenden i marknadsföring och de senaste årens praxis i ämnet.
Vänligen notera att detta är ett kostnadsfritt webinar vilket innebär att du deltar online. Anslutningslänken skickas ut på morgonen den 20 november.
Datum: 20 november
Tid: kl. 09.00-10.00
Plats: Online
Varmt välkommen!
Relaterat innehåll