Ändring av offentliga kontrakt – vad gäller egentligen?
Behov att ändra ett redan ingånget offentligt kontrakt kan uppstå av flera skäl. Kanske har det tillkommit nya regler som medför nya krav – GDPR är ett känt exempel. Kanske har myndighetens behov förändrats efter annonsering eller att brister påtalats under frågor och svar. Skälen kan vara många.
Behov att ändra ett offentligt kontrakt kan uppstå under upphandlingens alla faser och förutsättningarna för att genomföra ändringarna är inte nödvändigtvis detsamma. Detta gäller i synnerhet vid ett förhandlat förfarande. Vad får ändras i det tänkta avtalet i förhandlingen och vad gäller egentligen efter att tilldelningsbeslut fattats men avtal ännu inte tecknats?
Martin Bogg, advokat och senior associate, tillsammans med Hampus Stefansson, senior associate, reder ut vad som gäller. Seminariet riktar sig till dig som både är leverantör och upphandlande myndighet eller enhet.
Välkommen till Delphi!
DATUM OCH TID: Torsdagen den 22 november 2018. Frukost och registrering från kl. 08.00, seminarium kl. 08.30-09.30.
PLATS: Advokatfirman Delphi, Mäster Samuelsgatan 17, 111 84 Stockholm.
REGISTRERING: OSA senast den 15 november via intresseanmälan här. Vi kommer ge besked om du fått plats på seminariet strax efter sista anmälningsdatum. Antalet platser är begränsat. Seminariet är kostnadsfritt, men om du är anmäld och får förhinder ber vi dig att avanmäla dig snarast möjligt.