Alla aktiviteter

Digital marknadsföring – vad gäller?

De flesta företag vill skicka nyhetsbrev och annan direktmarknadsföring till kunder och prospekts – men hur navigerar man egentligen i den snåriga juridiska terrängen? Vilka krav ställer GDPR? När krävs samtycke? Och vad gäller för ”smarta” nyhetsbrev som spårar era kunder? I den ständigt föränderliga världen av digital kommunikation blir det allt viktigare att hålla sig uppdaterad om de lagar och regler som styr utskick, direktmarknadsföring och insamling av data.

Välkommen till denna utbildning där vår partner och advokat Agnes Hammarstrand, en av Sveriges främsta experter inom IT/tech och e-handelsjuridik förklarar vad som egentligen gäller. Agnes är en mycket uppskattad föreläsare med gedigen erfarenhet av att utbilda individer och företag i vad som krävs för att säkerställa att deras kommunikation och behandling av personuppgifter uppfyller dagens lagkrav. Denna halvdagskurs är skräddarsydd för att rusta dig med den kunskap som behövs för att navigera framgångsrikt genom de juridiska aspekterna i din yrkesroll som marknadsförare.

Det här lär du dig under kursen:
• Hur lagar som GDPR, marknadsföringslagen och cookielagen samspelar och vad lagarna innebär för digital marknadsföring
• När får man skicka nyhetsbrev och annan digital kommunikation?
• Vad gäller för olika typer av marknadsföringstjänster, såsom retargeting, smarta nyhetsbrev och anpassade målgrupper vid annonsering?

Ur programmet:
GDPR
Marknadsföringslagen
Regler om cookies, pixlar och liknande verktyg
Olika typer av marknadsföringsverktyg, analystjänster, retargeting, custom audience, tvillingtjänster och smarta nyhetsbrev

Deltagaravgift: 2500 kr inklusive moms vilken faktureras deltagaren.

Datum: Tisdag 19 mars
Plats: Online
Tid: 08:30-11:45

Varmt välkommen!


Relaterat innehåll